door Thierry Sarasyn 19 mei 2020

MV Agusta start productie van de Rush 1000 in juni

Geen (motor)merk ter wereld die zich meer toelegt op het produceren van beperkte series. MV Agusta doet zijn reputatie op dit vlak opnieuw eer aan met de aankondiging van de productie van de Rush 1000. De exclusieve MV komt er in 300 exemplaren.

Persbericht - MV Agusta start in juni van dit jaar met de productie van zijn Rush 1000 "drag strip-geïnspireerde" motorfiets. De eerste motoren zullen tegen het einde van dezelfde maand uit de hangars in Varese rollen, klaar voor het clubje eigenaars die hun Rush 1000 online en via het wereldwijde dealernetwerk van MV Agusta hebben besteld.

De Rush 1000, met zijn 4-cilinderblok, 208 pk (212 pk met de Racing Kit) en een topsnelheid van meer dan 300 km per uur, is gericht op degenen die niet bang zijn om zich te onderscheiden van de massa. De aërodynamische achterwielhoes, een technische oplossing die wordt gebruikt bij dragraces om de luchtweerstand coëfficiënt te verminderen, is een duidelijk statement van deze houding.

Alle technische knowhow van MV Agusta is verpakt in de Rush 1000 en maakt gebruik van de Formule 1- en MotoGP-technologie, wat een opwindende rijervaring oplevert, met echte MotoGP-replica-prestaties. De tractiecontrole op 8 niveaus en de launch controle-systemen helpen de acceleratie en starts van de motor te beheren. Samen met de EAS 2.1 Up & Down voor het schakelen en het wheelie-controle systeem, dragen ze bij tot het vlotte rijgedrag en de beheersbaarheid van de Rush 1000 met maximale veiligheid. De Rush wordt verder versterkt door de Öhlins EC ophanging met elektronische besturing en het aluminium en stalen frame, overgenomen van de Brutale 1000 RR, samen met de Brembo Stylema remklauwen en de Bosch 9 Plus Race ABS.

Het ontwerp van de Rush 1000 voldoet aan alles wat men mag verwachten van een MV Agusta Limited Series, uitgaande van de vele unieke details zoals de speciaal ontworpen koplampunit, het gespaakte voorwiel, het minimalistische subframe, het passagierszadel en de unieke uitlaten aan de zijkant. De kleurstelling van de MV Agusta Rush 1000 is een statement van stijl en elegantie, met donker metallic mat grijs, Mamba rood mat carbon en metallic brons.

De optionele Rush Racing Kit is samengesteld uit een extreem lichte titanium dubbele uitlaatdemper met een speciale koolstofvezelcover met billet CNC-bewerkte inserts en een motormanagementsysteem met een speciaal ontwikkelde motorbesturingskaart om het vermogen te verhogen en te optimaliseren. Ook is er een unieke koolstofvezel passagierszetelhoes inbegrepen.

Timur Sardarov, CEO van MV Agusta Motors S.p.A. zegt hierover: "Met de productie van de Rush 1000 die aanstaande juni van start gaat, zijn we goed op weg om ons 5-jarig industrieel plan, dat we enkele weken geleden hebben aangekondigd, uit te voeren. Terwijl we nieuwe wegen inslaan in onze uitbreidingsreis naar nieuwe segmenten en nieuwe markten, zal MV Agusta vanuit zijn hoofdkwartier in Italië verbazingwekkende werken van exclusieve motorkunst blijven produceren, waarbij we trouw blijven aan zijn erfgoed van prestaties, elegantie en state-of-the-art technologie. Ik ben er zeker van dat dit ongelooflijk aantrekkelijke model zal voldoen aan het enthousiasme van de trotse nieuwe eigenaren".

Reageren

Registreer of log in om te reageren


Community

Motornieuws TV» Archief