door motornieuws 29 mei 2020

SIDI brengt sixties-inspired ATOJO-motorlaars uit

Italiaanse motorkledingfabrikant SIDI voegt de ATOJO-laars toe aan het assortiment. Ter ere van het 60-jarige bestaan van het bedrijf brengt SIDI nu een aangepaste, speciale serie uit van de ATOJO in de unieke Yellow Snake-kleuropstelling. De Yellow Snake onderscheidt zich van de rest door een design dat doet denken aan een gele pythonhuid, een ode aan de materialen en kleuren van de jaren 60.

Persbericht: Sidi ATOJO Yellow Snake

SIDI gebruikte de nieuwste soort kunststof om dit model te bouwen: Technomicro. Dat is een microvezelcomposietmateriaal gemaakt van heel fijne vezels die minder dan duizend keer de dikte hebben van de zijde. Op die manier kan de textuur van natuurlijk leer nauwkeurig benaderd worden en blijft een grote weerstand, zachtheid en lichtheid gegarandeerd. Daarnaast is Technomicro waterdicht, slijt- en scheurvast en ook erg gemakkelijk te reinigen. Laarzen opgebouwd uit Technomicro bieden ten slotte ook meer flexibiliteit en souplesse en verbeteren zo de rijprecisie.

Aan de kant van de klemmen gebruikte de ATOJO SRS drie onafhankelijke gespen die tot op de micrometer in te stellen zijn en hun positie memoriseren. De gesp, riem en haak zijn indien nodig vervangbaar. Het bovenste deel van de laars is uitgerust met een klittenbandsluiting met zachte rubberen rand waardoor de laars snel afgesteld kan worden en zich aan elke vorm kan aanpassen.

Waar andere laarzen slechts één articulatiepunt hebben, beschikt de ATOJO SRS over twee articulatiepunten of gewrichten om een natuurlijke en veilige beweging van de voet ten opzichte van de schacht te garanderen. Het eerste buigpunt bevindt zich onder de enkel om de dikte te verminderen en de laars soepeler en ergonomischer te maken aan de binnenkant. Het articulatiepunt is langs de binnenkant uitgerust met een steunbeugel om hyperextensie van de enkel te vermijden.
Het tweede buigpunt ligt boven de enkel. Het werkt samen met het eerste buigpunt en verbetert zo de flexibiliteit van de laars zonder afbreuk te doen aan de stijfheid en laterale bescherming.

De SIDI SRS biedt optimale bescherming van alle kwetsbare delen. Zo worden de tenen volledig ingedekt door een schelp van versterkt plastic. Een vervangbaar inzetstuk vervaardigd uit stijf nylon beschermt de middenvoet voor mocht de voet van de steun glijden en voorkomt een verbrijzelde voet mocht de motorfiets er op vallen. Een speciaal gevormde polyurethaanversterking bij de hiel beschermt de voet bij impact en zorgt eveneens voor comfort en stabiliteit. Ten slotte nivelleert een bescherming de overtollige dikte van de onderste gesp en vermijdt zo een opeenhoping van modder en neemt het risico op scheuren weg.

De kant van de laars die tegen het frame van de motorfiets ligt, is voorzien van een nubuck synthetische coating met rubberen inserts. De uitwisselbare zool is dankzij een innovatief ontworpen revolutionaire systeem erg eenvoudig en snel te vervangen. Het ontwerp en de technologie van dat SRS (Sole Replacement System) is door SIDI gepatenteerd. De basis van de zool oogt iets agressiever en is ook lichtjes verhoogd. De teen en hiel staan vast, maar het centrale deel – dat meer te kampen heeft met slijtage – is vervangbaar middels vier kwartslagschroeven. De neus werd speciaal ontworpen met groeven voor een betere grip en is zo ideaal voor enduro. De hielzone is uitgerust met een zachte PU-inzet die de schoen stabieler maakt en meer controle biedt bij leunen.

Eigenschappen

- Hoofdmateriaal in Technomicro (combinatie van ultrafijne vezels)
- Beschermende onderdelen van PU (thermokunststof)
- Flex System bij de enkel. Twee gewrichten
- Anti-hyperextensiesysteem: de eerste op het gewricht; de tweede aan de achterkant van de laars; de derde frontaal en uitgerust met een innovatief extra beschermingssysteem.
- TPU-platen om het scheenbeen te beschermen. Anatomisch gevormd en vervangbaar. Gepatenteerd door SIDI.
- Instelbare gespen met afstellingsgeheugen, perfect en gemakkelijk te vervangen. De gespen zijn extra plat en perfect geïntegreerd.
- Adjustable Calf System. Vervangbare binnenbeenplaten. Ze worden gebruikt om het been te beschermen tegen de uitlaat en zorgen voor een goede grip op het motorframe. Instelbaar.
- Stijve inzetstukken aan de binnenzijde om de voet te beschermen wanneer die tegen de voetsteunen glijdt en om de voetzool te beschermen. Afneembaar.
- Racing SRS-zool eenvoudig en snel afneembaar met de snel-spanschroeven
- Uitneembare binnenzool die de voetgevoeligheid bij bedieningselementen verbetert
- Voering van Cambrelle® en Air Teflon Mesh
- CE 89/686 goedgekeurd

Maten: 42 tot 47
Aanbevolen winkelprijs: €509

Reageren

Registreer of log in om te reageren


Community

Motornieuws TV» Archief